گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۲ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۹۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۹۰۰۷۹۸ مورد

استفاده از روش درمانی همو پرفیوژن در درمان بیماران کووید 19

یكشنبه ١٣ مهر ١٣٩٩ ساعت ٩:٥١ ق.ظ   ( بازدید : 811 نفر )


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: روش درمانی هموپرفیوژن برای نخستین بار در خراسان شمالی برای مبتلایان به بیماری کووید 19 با موفقیت انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، دکتر قاسم بیانی با بیان اینکه این روش درمانی توسط دکتر امیر بیگدلی فوق تخصص نفرولوژی انجام شده است، گفت: این روش درمانی تا کنون برای سه بیمار مبتلا به کووید 19 در استان انجام شده و خوشبختانه در دو مورد موفقیت آمیز بوده است.

دکتر بیانی با بیان این که هموپرفیوژن نوعی روش درمانی است که باعث تصفیه خون می شود، اظهار داشت: روش هموپرفیوژن که در واقع خون را تصفیه و مواد سمی را از آن خارج می کند، سه کاربرد دارد.

وی ادامه داد: این  روش درمانی در حذف مسمومیت های دارویی نظیر داروهای ضد تشنج، در شرایط عفونت های شدید ریوی در بیماران بدحال و همچنین در درمان های حمایتی به منظور حذف مواد زاید در بیماران دارای نارسایی  کلیوی و کبدی کاربرد دارد.

وی توضیح داد: با توجه به این که در بیماری کووید 19 مواد زاید و سمی سیستم ایمنی بدن را تحت عنوان سیتوکاین در بدن به مقدار زیادی تولید کرده و این سیتوکاین های تولید شده باعث آسیب های بسیار جدی روی ارگان های حیاتی نظیر کلیه، کبد، ریه و سیستم همودینامیک بدن می شود، بنابراین استفاده از روش هموپرفیوژن می تواند با برداشت قابل توجهی از مواد سمی کمک شایانی به بیماران مبتلا به کرونای شدید در مراحل اولیه کند


منبع : بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.

















جستجو
شهادت حضرت رقیه (س) (۱۴۸۹۵ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...